Het begint (bijna) - Reisverslag uit Göstling an der Ybbs, Oostenrijk van Simone - WaarBenJij.nu Het begint (bijna) - Reisverslag uit Göstling an der Ybbs, Oostenrijk van Simone - WaarBenJij.nu

Het begint (bijna)

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

26 Januari 2015 | Oostenrijk, Göstling an der Ybbs

Lieve allemaal,

Aanmelden, formulieren invullen, kamer onderverhuren, OV-vergoeding aanvragen, ERASMUS beurs aanvragen, huisvesting regelen, kamer inpakken, spullen weggooien, spullen meenemen. Zomaar wat dingen die geregeld moesten worden voordat ik aan mijn grote avontuur kon gaan beginnen. En daar zit ik dan. In een piepklein hotel op 1800m hoogte, 2 uurtjes rijden van Wenen. Ik had het geluk dat mijn vader wel zin had om met me mee te gaan skiën, en me daarna wel in Wenen wilde afzetten. (Mét immens veel spullen, want ja, ik ben toch met de auto!)

Afgelopen maandag en dinsdag zat ik nog in de tentamenzalen, woensdag t/m zaterdag stond in het teken van verhuisdozen en er was ook nog een heel leuk afscheidsfeestje tussendoor op vrijdagavond. Vanochtend om 2 uur (!) reden ik en mijn vader (bijna) weg vanuit Apeldoorn. Natuurlijk reden we bij Arnhem al verkeerd omdat we aan het kletsen waren, maar dat mocht de pret niet drukken. Met een paar stops en wissels tussendoor kwamen we rond 2 uur vanmiddag aan bij ons hotel, waar we zonder sneeuwkettingen niet hadden durven komen. Het is een soort biologisch boerderijtje gerund door een man, een vrouw en een zwarte hond die zich verdacht menselijk gedraagt. Ze is erg nieuwsgierig (we kregen dan ook een warm welkom) en kan zelfs deuren zelfstandig openen! Verder is het heel 'Oostenrijks gezellig' en we hebben een prachtig uitzicht over de bergen vanuit onze kamer. Een uur na aankomst lag ik wel al te maffen, want deze achtbaan de afgelopen dagen was toch wel wat vermoeiend.

Eenmaal wakker wilde ik toch wat contact met de buitenwereld, dus vroeg ik om het WiFi-wachtwoord. (Wie kan er tegenwoordig nog zonder?) Naar aanleiding van alle lieve berichtjes besloot ik dat het toch iets handiger is als ik jullie allemaal tegelijk kan laten weten hoe het met me gaat, vandaar dit verslag. Ik zal proberen in de komende periode af en toe een update te plaatsen, maar ik kan natuurlijk niks beloven. Of misschien maak ik gewoon helemaal geen spannende dingen mee, dan zal ik jullie niet lastigvallen met gebazel over hoe hard ik moet leren voor tentamens, en hoe zwaar ik het wel niet heb. (Reken er maar niet op..)

Voor nu wens ik jullie allemaal een fijne avond, mij staan 3 mooie skidagen te wachten (goede sneeuw hier!), waarvan de 2e met een studievriend van m'n vader die nu in Wenen woont en zijn zoon. Daarna gaan ook wij door naar Wenen, waar ik volgende week maandag de sleutel van mijn kamer op kan halen. Dan gaat hij terug naar NL en begint mijn avontuur pas eigenlijk echt. Erg spannend natuurlijk, maar ik kan niet wachten!

Liefs,
Simone


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Göstling an der Ybbs

Simone

Actief sinds 26 Jan. 2015
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 2703

Voorgaande reizen:

26 Januari 2015 - 03 Juli 2015

Exchange Wenen

Landen bezocht: