Sightseeing and blundering - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Simone - WaarBenJij.nu Sightseeing and blundering - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Simone - WaarBenJij.nu

Sightseeing and blundering

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

05 Februari 2015 | Oostenrijk, Wenen

Lieve allemaal,

Inmiddels heb ik bijna een week doorgebracht in de stad waar ik de komende maanden zal verblijven: Wenen! (surprise surprise) Vrijdagmiddag kwamen m'n vader en ik na een reis vol witte landschappen aan in het hotel, waar we tot maandag, de dag dat ik de sleutel van m'n kamer kreeg, zouden verblijven. De kamer was klein maar fijn en de locatie was top! Het was in een zijstraat van de Mariahilfer Straße, een grote winkelstraat tussen het station en het centrum van Wenen.

In de 3 dagen die we hadden hebben we veel highlights van Wenen gezien zoals Schloss Schönbrunn, Stephansdom (waar je met een lift en een soort bouwconstructie naar boven kon, niet aan te raden bij hoogtevrees) en Hofburg. Ook zijn we uit eten geweest met de familie van m'n vaders vriend van de middelbare school. Erg gezellig! Er zijn hier erg veel restaurants en ik heb het idee dat het hier wat gebruikelijker is om buiten de deur te eten, niet in de laatste plaats omdat het goedkoper is.

Maandag kreeg ik dan toch echt de sleutel van m'n kamer. Ik moest m ophalen bij het kantoor van de housing organisatie. Natuurlijk was ik niet de enige, maar na ongeveer een uur wachten stond ik weer buiten, mét sleutel. Hop in de metro naar de kamer toe, waar m'n vader op me stond te wachten met de spullen (ja, dat is heel erg chill).

Het complex waar ik woon is pas een paar jaar uit en ziet er redelijk modern uit. Er wonen veel buitenlandse studenten en het is vlak naast Westbahnhof, een station waar metro's en treinen langsrijden. Vooral dat eerste is heel erg chill, aangezien mensen hier alles met de metro doen. Het is snel, makkelijk, en volgens mij zijn vertragingen erg zeldzaam (NS eat your heart out). M'n kamer is erg groot, ik denk 18-20 m2 en ik heb m'n eigen badkamertje met een douche, wc en wastafel. (Wel iets anders dan 11 man in Utrecht.) De keuken en eetkamer deel ik met iemand anders, een meisje uit Turkije die hier al een paar jaar studeert en dus alle ins en outs van Wenen al kent!

Dinsdag ben ik de stad in geweest met m'n aangewezen 'buddy', Florian. Hij komt uit Duitsland, studeert al een paar jaar in Wenen en heeft zich blijkbaar vrijwillig opgegeven om een exchange student de stad te laten zien. We waren met z'n 3en, want een ander Nederlands meisje, Sabine, heeft hem ook als buddy. De eerste Nederlander dus alweer gespot! ;-) Ook de eerste blunder is al een feit, ik had namelijk een pak keukenpapier gekocht in plaats van wc-papier. Classic.

Dinsdagavond voor het eerst uit geweest in Wenen, met m'n huisgenoot en vrienden van haar naar een soort reizigers café. Erg gezellig, laat geworden, groot succes. Gisteren met Sabine naar een feestje van EBN (het Oosterijkse ESN) geweest, niet lang gebleven, nogal moe. Morgen heb ik een informatiedag en 's avonds een diner van EBN, waar ik hopelijk veel leuke mensen zal ontmoeten!

Liefs,
Simone

  • 05 Februari 2015 - 15:33

    Susan:

    Hiii Simone,

    Wat leuk om te lezen wat je allemaal doet in Wenen :)
    Volgens mij ga je je er snel thuis voelen als ik dit allemaal lees.
    Veel plezier daar en ik kijk uit naar je volgende verslagje.

    Groetjes X
    Susan Nijhuis

  • 05 Februari 2015 - 18:26

    Annemarie:

    leuk Simone!
    Wel fijn zo'n familie Martens voor noodgevallen (en misschien meer?)!
    Liefs, mama

  • 05 Februari 2015 - 22:22

    Monica:

    Veel plezier, klinkt leuk allemaal!
    Groetjes, Monica

  • 06 Februari 2015 - 07:47

    Florine:

    Hey Simone!
    Wat een leuk verhaal! Fijn dat je een leuke huisgenoot hebt en gelukkig is keukenpapier multifunctioneel

  • 06 Februari 2015 - 11:07

    Nelie:

    wat leuk om zo op de hoogte blijven, en dat pak keukenrollen?...ach, wat zal ik eens zeggen...;) ( het gebeurt mij nog regelmatig ). Klinkt als een super huiswaar je zit. Fijne tijd meid.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Wenen

Simone

Actief sinds 26 Jan. 2015
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 2702

Voorgaande reizen:

26 Januari 2015 - 03 Juli 2015

Exchange Wenen

Landen bezocht: